CAO voor de facilitaire callcenters

Leidschendam, 8 mei 2007 – De afgelopen weken heeft intensief overleg inzake de CAO voor facilitaire callcenters plaatsgevonden tussen delegaties van WGCC en DDMA, op initiatief van ondernemingskoepel VNO-NCW. Beide organisaties zijn lid van VNO-NCW. WGCC vertegenwoordigt als werkgeversvereniging de ondernemers van facilitaire callcenters. DDMA is de crossmediale branchevereniging waarbij onder meer facilitaire callcenters zijn aangesloten.

DDMA onderschrijft het belang van het starterscertificaat voor callcenter-medewerkers, zoals opgenomen in de door WGCC afgesloten CAO. Over de kosten en de tariefstructuur voor de examinering zijn goede afspraken gemaakt. Zo zal er binnen drie jaar één tarief komen voor het starterscertificaat. Ook zal DDMA toetreden tot de Raad van Toezicht van de Stichting Exameninstituut Contactcenters (SECC). DDMA meent dat met deze overeenkomst haar bezwaren zijn weggenomen en trekt haar bedenkingen tegen de algemeen verbindend verklaring van de CAO voor facilitaire callcenters in.

WGGC en DDMA blijven voortvarend werken aan zelfregulering en professionalisering van de branche. Voorzitters Tom Kok en Dick Bakker zijn positief gestemd over de bijdrage van het starterscertificaat aan het HRM-beleid in de sector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *