Ook voor callcenter biedt outsourcing mogelijkheden

Bij een callcenter wordt vaak gewerkt met veel flexibele krachten en is er meestal een hoge omloopsnelheid bij het personeel. Dit brengt erg veel papieren rompslomp en administratie met zich mee. Neem bijvoorbeeld het verzorgen van arbeidsovereenkomsten, ontslagprocedures en jaaropgaven. Dit administratieve werk is vaak een tijdrovende klus. De tijd die hieraan besteed wordt zou door deze callcenters liever ingevuld worden met het behalen van hun targets. Een hulpmiddel om dit te realiseren is payroll. Wanneer u gebruik maakt van payrolling zijn uw werknemers in feite in dienst bij een externe partij, het payrollbedrijf. Zij verzorgen alle administratieve zaken rondom het personeel voor u. Aan payrolling zitten naast tijdsbesparing ook nog erg veel andere voordelen, u hoeft bijvoorbeeld niet door te betalen bij ziekte van een werknemer, u hoeft geen rekening te houden met ziek- en herstelmeldingen, u hoeft geen aangifte te doen van loonbelasting. U hebt daarnaast ook geen aansluiting met de ARBO dienst, uw kosten zijn direct inzichtelijk en daarnaast ook nog eens heel overzichtelijk.  En wanneer u of uw werknemers een vraag hebben met betrekking tot arbeidsvoorwaarden, contracten, vrije dagen of andere personeel gerelateerde zaken, kunt u altijd contact opnemen met het payrollbedrijf, zij helpen u dan graag verder.